در اطلاعيه‌ آيت‌الله حسين مظاهري رييس حوزه علميه اصفهان آمده است: حضور پرشور و گسترده مردم فهيم و غيور ايران اسلامي، بار ديگر عزم راستين اين ملت آگاه را در صيانت و حراست از اسلام عزيز و نظام مقدس جمهوري اسلامي و پاي بندي به راه نوراني و خط روشن امام راحل عظيم‌القدر "قدس سره الشريف" و لبيک به ولي‌فقيه زمان را به نمايش گذاشت و بي‌شک اين مشارکت يکپارچه و آگاهانه، سرمايه‌ملي عظيمي است که بايد با پاسداري از آن، جريان اعتلاء و گسترش اسلام و ارزش‌هاي والاي اسلامي و نيز مسير توسعه و رشد جمهوري اسلامي ايران در آغاز دهه پيشرفت و عدالت هموارتر گردد.
آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي نماينده ولي‌فقيه در استان خراسان رضوي و امام جمعه مشهد نيز در پيام تبريک خود آورده است: حضور پرصلابت شما مردم وفادار به دين و ارزش‌هاي انقلاب و اسلام براي چندمين بار خاک ياس و نااميدي را در چشمان شياطين استکبار پاشيد و آنها را بيش از پيش کور ساخت، همه توطئه‌هاي خائنانه و شيطاني دشمنان دين و انقلاب و نظام را خاک و خاکستر نمود.
بديهي است آراي قاطعانه بيست و چهار ميليون انسان آگاه و هوشيار به فرزند دلير و خستگي‌ناپذير اين ملت آقاي دکتر محمود احمدي‌نژاد اين عزيز وارسته را در خدمت‌گذاري دين و امت براي چهار سال ديگر با نشاط‌تر در راستاي اجراي رهنمودها و اوامر حکيمانه ولي‌امر مسلمين موفق خواهد داشت.
کج‌انديشي‌هاي برخي ورشکسته‌هاي سياسي که در مسير قدرت‌يابي به زانو درآمده‌اند بر اراده آهنين ملت بيدار در پشتيباني از رييس‌جمهور منتخب خللي وارد نخواهد ساخت.
آيت‌الله هادي باريک‌بين نماينده ولي فقيه و امام جعه قزوين نيز در پيام مشترکي با ائمه جمعه استان، مشارکت 85 درصد واجدان شرايط را در پاي صندوق‌هاي راي شکوه و عظمتي بي‌بديل توصيف کرده و افزوده‌اند: اينجانبان به‌خاطر اين پيروزي بزرگ و درخشان جبين سپاس به درگاه ايزدمنان مي‌سايم و از حضور آگاهانه تمامي آحاد و اقشار ملت سربلند به ويژه مردم مومن، انقلابي و رشيد استان قزوين در اين آزمون بزرگ صميمانه تقدير و تشکر مي‌نماييم و انتخاب مجدد برادر ارجمند جناب آقاي دکتر محمود احمدي‌نژاد را به رياست جمهوري اسلامي ايران به ايشان تبريک عرض نموده و با تاسي به رهنمودهاي رهبر عالي‌قدر انقلاب اسلامي همه طبقات مردم عزيز را به اتحاد و همدلي و تشريک مساعي براي ساختن ايراني آباد و پيشرفته توصيه و سفارش مي‌کنيم.
آيت‌الله محمدي نماينده ولي‌فقيه و امام جمعه همدان نيز در پيام تبريکي خطاب به رهبر انقلاب، لبيک قاطعانه و حماسه بزرگ امت به نداي امام عزيزشان را در امر بسيار حساس و سرنوشت‌ساز انتخابات رياست‌جمهوري که موجب حيرت جهانيان شده است تبريک گفت .
وي آورده است: آيه مبارکه "اليوم الذين کفروا عن دينکم" بار ديگر تحقق يافته است. به اطلاع محضر رهبر فرزانه انقلاب مي‌رساند که حضور ميليوني و بسيار چشمگير مردم بيدار و متدين و متعهد استان دارالمومنين همدان در کنار همه برادران و خواهران قهرمانشان در سراسر کشور اسلامي ايران با همه شور و شوق آن هم در مقابل کارشکني‌هاي بدخواهان نظام، الحق يک معجزه تاريخي که با رهنمودهاي پيامبرگونه حضرتعالي و با دست فرزندان انقلاب تجسم عيني يافت.
آيت‌الله زين‌العابدين قرباني نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت نيز در پيام تبريک به حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، مشارکت 94 درصدي مردم گيلان را در اين آزمايش بزرگ، موجب به خاک ماليده شدن پوزه بدخواهان دانسته و افزوده است: طبعا اين حضور گسترده و مسالمت‌آميز با مذاق دشمنان اسلام و استکبار جهاني سازگار نخواهد بود.
لذا با القاي شبهات مبني بر تقلب در امر انتخابات و شايعات دروغ، گروهي فريب‌ خورده و ناآگاه را در مرکز و احيانا شهرستان‌ها وادار به اعمال خرابکارانه و خلاف نزاکت نموده خوراک تبليغاتي براي دشمنان انقلاب فراهم کرده‌اند.
آيت‌الله سيداحمد ميرعمادي نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد نيز در پيام تبريک خود به مردم استان نوشته است: حماسه حضور وصف‌ناپذير شما مردم ولايتمدار استان لرستان در پاسخ به دعوت رهبر فرزانه و حکيم انقلاب اسلامي "مدظله العاليگ بيانگر ايمان، وفاداري و پايبندي شما به اسلام و انقلاب اسلامي است که براي هميشه تاريخ ثبت و ماندگار خواهد بود.
اينجانب ضمن تبريک به رييس‌جمهور مردمي و مکتبي جناب آقاي دکتر محمود احمدي‌نژاد از تک‌تک شما مردم هميشه در صحنه از زن و مرد پير و جوان و همه اقشار مختلف به‌خاطر اين حماسه جاودان تقدير و تشکر مي‌کنم.
خبر ديگري در اين زمينه از اصفهان حاکي است آيت‌الله سيديوسف طباطبايي‌نژاد نماينده ولي‌فقيه در امام جمعه اين شهر با امضاي نامه مشترکي به همراه 53 امام جمعه ديگر استان خطاب به رهبر عزيز انقلاب اسلامي آورده است 22 خرداد 88 در تاريخ زرين انقلاب و اذهان عموم ثبت شد و لبخند رضايت بر لب رهبر نشاند و موجب سرور و شادي امت شد.
اين نامه مي‌افزايد: رکوردشکني در حضور پاي صندوق‌هاي انتخاباتي با مشارکت بيش از 85 درصد آراي واجدان شرايط و راي دادن به چهره‌هاي تلاشگر و خدوم و مردم پاکدست و عزت‌آفرين و مقام در برابر زياده‌خواهي‌ها از مفهوم بالايي برخوردار است.
بديهي است که زياده‌خواهان و فرصت‌طلبان مانع خواست عموم باشند و با هر وسيله و امکاني در مقام اجراي مقاصد پليد خود باشند و راي به انساني با آن ويژگي‌ها را تحمل نکنند و تا آنجا پيش روند که حتي سخن از ابطال انتخابات هم بگويند.
در حالي که بسياري از معترضان که خود برگزارکننده انتخابات در دوره‌هايي بوده‌اند به اين امر واقفند امروز اين انتخابات، ناجوانمردانه توسط عده‌اي دين فروش و دنياطلب زير سوال مي رود و در تلاشند تا شيريني اين حماسه بزرگ را در کام‌ها به تلخي مبدل کنند.
آيت‌الله سيدمحمد شاهچراغي نماينده ولي‌فيه و امام جمعه سمنان نيز در پيام تبريک خود به رهبر انقلاب آورده است: عاشقان ولي‌الله الاعظم "عج" و نايب برحقش در ايام ولادت با سعادت فاطمه زهرا "سلام‌الله عليها" که آيه‌هاي هفت نسوان و سوره‌هاي طهارت انسان را نوشت و سرود سربلندي زن را با ناي نيايش سراييد، يا هو الموجود پيمان وحدت بستند تا در شرف بر شانه شريف ايمان گذارند و به پيروي از رهبر محبوبشان قدم در راه بي‌بازگشت بنهند. ملت شريف ايران اسلامي با خلق حماسه 22 خردادماه 88 يک آسمان ستاره را از دامن اخلاص و ايثار بر سينه افق انقلاب اسلامي افشاندند و با سيلاب نور سپيده پيروزي نهايي حق بر باطل را با محتواي استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي، سرمه چشمان شيداي شيفتگان گردانيدند که صد البته مصباح المنير ولايت، نقطه ثبات اين صيانت و محور مطمئن وحدت بود.
پيروزي حماسي و وصف ناشدني 85 درصدي مردم غيور و عزتمند ايران اسلامي در دهمين انتخابات رياست‌جمهوري اسلامي ايران، نشانه نفوذ عميق اعتقادات ديني و ملي و پيوند ناگسستني مردم با رهبرشان را به اثبات رسانيد.
ائمه جمعه خراسان جنوبي نيز در پيام مشترکي خطاب به مردم استان نوشتند: درود خداوند و ملائکه و انبيا و اولياي عزيزش بر شما مردم مومن، شريف و هوشيار خراسان جنوبي که دست در دست هم و همگام و همراه با ساير علت مقتدر و با عظمت ايران اسلامي آگاي و بيداري خويش را در پيش چشم جهانيان به نمايش گذاشتيد و با لبيک قاطع و بي بديل به خلف صالح و شايسته امام راحل(ره)، رهبر فرزانه و عظيم‌الشان انقلاب اسلامي آرزوي روبه افول طمع ورزان و بدخواهان اين آب و خاک را به پاس مبدل ساختيد. در فضاي عطرآگين و پرصلابت بعد از انتخابات که عطر حضور هوشمندانه، بي‌نظير و با صلابت و دشمن شکن شما در کوتاه‌ترين زمان شهره آفاق گرديد و قلب انسان‌هاي آزاده در سراسر عالم را خشنود ساخت درايت و هوشمندي ديگري لازم است تا فتنه فتنه گران و خناساني که در صدد برپايي آشوب و اغتشاش و نهايتا تلخ کردن کام شرين شده ملت عزيز ايران پس از انتخابات را دارند به درستي شناخته و با لبيک ديگري به رهبر حکيم و بزرگوار انقلاب اسلامي با آرامشي وصف ناپذير چشم فتنه و فتنه گران را کور و بار ديگر شعور و شکوه انقلابي خويش را به رخ جهانيان بکشانيد.
آيت‌الله غلامرضا حسني نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه در پيام مشترکي با ائمه جمعه استان خطاب به مردم اين منطقه آورده است: درود و سلام خداوند سبحان بر شما که با لبيک‌گويي به دعوت رهبر حکيم و فرزانه انقلاب اسلامي حضرت آيه الله العظمي امام خامنه‌اي - دامت برکاته در دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با حضور پرشور و بي‌سابقه در پاي صندوق‌هاي راي به وظيفه الهي خويش عمل کرديد و خداوند متعال را شاکريم که انوار لطف و عنايت خود را شامل مردم ايران اسلامي گردانيد که موجب بقا و تضمين نظام اسلامي شد و اينک ما ائمه جمعه استان آذربايجان غربي بر خود وظيفه مي‌دانيم از همه کساني که در خلق اين حماسه پر شور نقش‌آفريني کردند صميمانه قدرداني کنيم و از همه اقشار و به‌ويژه از جوانان عزيز خواهانيم براي پيروزي بر دشمنان بايد تابع ولايت فقيه باشيم و بعد از انتخابات رقابت‌ها به رفاقت تبديل شود.
ائمه جمعه استان‌هاي کرمانشاه و گلستان نيز در پيام‌هاي جداگانه‌اي آورده‌اند: ضمن عرض تبريک اين حضور سرشار که مزين به راي حداکثري و بي‌نظير بيش از 85 درصد از واجد شرايط بود اين عطيه بي‌نظير الهي را گرامي مي‌داريم و با عرض تهنيت به رييس‌جمهور منتخب براي ايشان توفيق روزافزون در خدمتگذاري به مردم را آرزومنديم.
رجاء وائق داريم که اين مردم غيور و انقلابي با بهره‌گيري از تجربيات گران مقدار انقلاب، همچون دوران مقدس که موقعيت‌هاي بي‌بديلي در خاطرنشان داشته‌اند اين بار بيش از پيش حلاوت اطاعت از فرامين رهبر خويش را خواهند چشيد و دشمنان قسم خورده خود را همچون گذشته مايوس خواهند نمود. اميدوارم در سايه سار سرو بلند قامت زعامت شما، بيشتر از گذشته موفقيت‌هاي بزرگ نصيب امت اسلامي ايران و مردم شريف خطه غرب گردد لذا يک بار ديگر همچون گذشته با تمام وجود وتوان مطيع فرامين شما که با رايحه دل‌انگيز ولايت آميخته است خواهيم بود و اطمينان مي‌دهيم اين مردم غيور پشت سر رهبر و گوش به فرمانتان همواره در راستاي اهداف عاليه انقلاب خواهند بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا